اجرای نمای چوبی

اجرای چوب ترمو
اجرای سونا
اجرای جکهوزی
اجرای نمای چوب
اجرای روف گاردن
اجرای پرگولا

برند ها و شرکت های مختلفی از طریق روش های متفاوت اقدام به اجرای نمای چوبی می کنند که کیفیت انجام این نماها باعث می شود تا این برند ها بتوانند به محبوبیت بالایی دست یابند.

نماهای چوبی از زیباترین و شیک ترین نماهای ساختمان و محیط های اداری و خانگی هستند که می توانند در زیباسازی دکوراسیون محیطی بسیار تاثیرگذار باشند.

ترمو پارت یکی از روش های مختلف چوبی برای اجرای نمای چوبی و همچنین ساخت و اجرای تابلو های چوبی و اجرای کلبه های چوبی به کار می رود.

اجرای نمای چوبی

نمای چوبی به عنوان یکی از زیباترین  مدرن ترین نماهای اجرا شده در محیط های اداری و خانگی در نظر گرفته می شود.

اجرای نمای چوبی با ترمو پارت به دلیل ویژگی های مثبت فراوان از جمله نقشی که در حفاظت محیط زیست دارد توانسته است جای خود را در میان شرکت های طراح به خوبی باز کند.

کسانی که از نمای چوب در ساختمان ها استفاده می کنند به خوبی می دانند که برای اجرای نمای چوبی حتمآً باید با علم روز دنیا در این زمینه آشنا بوده و تجهیزات و ابزارآلات اجرای این نما را به خوبی بشناسند.

ترمو پارت یکی از روش های مطرح در زمینه ی اجرای نمای چوبی است که می توان با بهره گیری از نیروی متخصص و ماهر در این زمینه و کارایی این روش در محیط های مختلف خلاقیت های مختلفی را در نمای چوبی به کار برد.

یکی از مهمترین مراحل در اجرای نمای چوبی در ساختمان ها طراحی نمای چوبی با توجه به شرایط مختلف آب و هوایی و محیطی می باشد.

با توجه به حساسیت هایی که جنس چوب دارد در انتخاب نمای چوبی باید دقت لازم شود تا علاوه بر زیبایی بتواند در محیط مورد نظر دوام و پایداری بسیار زیادی داشته باشد.

ویژگی ها و مزایای بسیار زیادی که روش ترمو پارت در اجرای نمای ساختمان دارد باعث شده است تا از این روش در ساخت و اجرای کلبه ی چوبی و همچنین اجرای تابلو های چوبی نیز استفاده شود.

ویژگی های چوب ترمو پارت در اجرای نمای چوبی

زمانی که قصد استفاده از یک نما برای ساختمان را داریم بهتر است از شرایط مختلف آن نیز آگاه داشته باشیم تا بتوانیم در حفظ و نگهداری از آن نیز کوشا باشیم.

یکی از مهم ترین ویژگی های چوب ترمو را می توان مقاومت بیشتر و  50 درصدی آن نسبت به چوب های معمولی در اجرای نمای چوبی دانست.

این مقاومت بیشتر باعث می شود تا نمای اجرای شده یا حتی تابلویی که با این چوب درست شده است بتواند برای سال های متوالی کارایی بالایی از خود نشان دهد.

قیمت مناسب این روش نیز عاملی است که می تواند مشتریان را به سمت استفاده از آن در اجرای نمای چوبی ترغیب کند.

با توجه به مقاومت بالا، طول عمر بیشتر و دوستدار محیط زیست بودن، استفاده از این روش برای اجرای نمای چوبی می تواند در مدیریت و کاهش هزینه ها بسیار موثر باشد.

علاوه بر این ویژگی نفوذ ناپذیری و مقاومت در برابر رطوبت نیز باعث شده است تا اجرای نمای چوبی با ترمو پارت بتواند یکی از گزینه های ایده آل شرکت ها و سازمان های مختلف برای زیباسازی دکوراسیون محیطی باشد.

اصالت و زیبایی با اجرای نمای چوب ترمو فنلاندی و روسی

روایت‌های قدیمی حاکی از آن هستند که حتی واکینیگ‌های باستان می‌دانستند هنگام ساختن نرده دفاعی برای استحکام بیشتر، وجه سوخته چوب استحکام بیشتری نسبت به دیگر وجوه دارد. مطالعات در مورد مزایای ترمو چوب از اوایل دهه 1930 و 1940 در اروپا و ایالات متحده آغاز شد. هرچند روند تولید هرگز به مقیاس صنعتی نرسید. چند دهه بعد موسسه تحقیقات فنی فنلاند به روند تولید چوب ترمو علاقه نشان داد و پایان دهه 1990 در فنلاند تحقیقات را به مرحله عمل رسانید. نتیجه این مطالعات به محبوبیت اجرای نمای چوب ترمو فنلاندی و روسی در ساختمان منجر شده است.

در ادامه این مسیر، انجمن بین‌المللی چوب ترمو در سال 2000 راه‌اندازی شد و در هشت کشور اجرای نمای چوب ترمو فنلاندی و روسی رونق یافته است. در واقع برچسب تجاری ThermoWood® به محصولاتی تعلق می‌گیرد که در پروسه تولید فنلاند تجاری شوند.

همان‌طور که می‌دانید تغییرات حرارتی باعث بهبود خواص چوب می‌شوند که در نتیجه موجب توسعه موارد کاربردی چوب می‌شود. چوب ترمو از نظر ابعادی ثابت، مقاوم در برابر پوسیدگی و بدون رزین است. این محصول طبیعی و غیر سمی است که به راحتی نصب و اجرا می‌شود. در واقع مزیت اصلی چوب ترمو در این است که در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده است. انتخابی پایدار و بادوام برای نمای ساختمان، سایه‌بان و همچنین در فضای داخلی است. از مهم‌ترین مزایای اجرای نمای چوب ترمو فنلاندی و روسی، استفاده در سونا است. این چوب، رنگ قهوه‌ای زیایی دارد که به طور طبیعی و به مرور زمان خاکستری رنگ می‌شود.

اجرای نمای چوب ترمو فنلاندی و روسی در بنا

از دلایل اجرای نمای چوب ترمو فنلاندی و روسی، مقاومت در برابر پوسیدگی است. این چوب ترمو نسبت به تغییرات دما یا رطوبت واکنش ندارد. همچنین ثابت شده است که در اقلیم‌های آب و هوایی مختلف به خوبی عمل می‌کند. در آب و هوایی همانند شمال کشور، تعادل این چوب باعث افزایش جذابیت اجرای نمای چوب ترمو فنلاندی و روسی شده است. به همین دلیل برای کاربردهای فضای باز بسیار مناسب است.

آزمایشات نشان داده‌اند که هدایت حرارتی چوب ترمو در مقایسه با چوب مخروطی فراوری نشده حدود 20-25 درصد کمتر است که این از دلایل مهم اجرای نمای چوب ترمو فنلاندی و روسی می‌باشد.

از دیگر خواص می‌توان به خروج رزین از چوب طی فرایند اصلاح حرارتی اشاره نمود که حتی در درجه حرارت بالا، رزین ترشح نمی‌کند. لازم به ذکر است چوب ترمو تنها با روش‌های طبیعی، گرما و بخار تولید می‌کند در نتیجه چوب ترمو فنلاندی و روسی از محبوبیت خاصی برخوردارند.

دلیل محبوبیت چوب ترموهای فنلاندی، اصلاح حرارتی تدریجی چوب است که خصوصیات شیمیایی و فیزیکی دستخوش تغییر دائمی می‌شود. برای اجرای نمای چوب ترمو فنلاندی و روسی و کیفیت نمای چوبی عالی در ساختمان لازم است از تیم متخصصی استفاده شود که بر اصول نصب، استفاده از ملحقات فلزی، پیچ، …زیرسازی چوب ترمو و به طور کلی کیفیت نمای چوب تسلط کافی را داشته باشد. نوآوری در سبک اجرای چوب ترمو، از جمله مواردی است که می‌توان به تسلط تیم مجری پی برد. استفاده از راه‌حل‌های زیست محیطی برای ساخت و ساز بادوام، قدم اول است.

همچنین در اجرای نمای چوب ترمو فنلاندی و روسی می‌توان از نوع twpc استفاده کرد که در نوع خود پایدارترین است. در فضای باز و همچنین داخل ساختمان این گزینه پیش روی سازندگان و معماران خلاق است و از جدیدترین محصولات اروپایی محسوب می‌شود. مجموعه ترموپارت در این مسیر با شما همراه است.

اجرای نمای چوبی

اجرای آلاچیق چوبی

اجرای پرگولا

اجرای چوب ترمو

اجرای چوب ترمو

اجرای سونا

اجرای نمای چوب

اجرای نمای چوبی

اجرای نمای چوبی با ترمو پارت

شیک ترین نماهای ساختمان