ترمووود آبنوس

ترمووود در حقیقت فرآیند خشک کردن چوب همراه با بخار آب و گردش هوا بوده که مغز چوب در این فرآیند به دمای میان ۱۸۵ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد می رسد. بسته به گونه چوب، رطوبت آن به زیر ۶ درصد رسیده و به دلیل دمای بالایی که به آن وارد می شود، زنجیره های سلولزی می شکند. هم چنین طی این فرآیند اسید موجود در بافت چوب تبخیر گشته و از هرگونه جانور و حشرات میکروسکوپی پاک می گردد.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، ترموود در حقیقت شامل چوب نما، چوب کف و نیز سازه ها بوده که استفاده از آن زیبایی خاص و فوق العاده ای به محیط شما خواهد داد.

ترمووود آبنوس یکی از انواع فرآوری شده چوب می باشد که از آنجایی که با استفاده از امکانات و پیشرفته حرارتی تولید می گردد نسبت به انواع دیگر چوب ها از ماندگاری و دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشد. در حالت کلی برای تولید ترمووود آبنوس از مواد شیمیایی مختلف استفاده نمی گردد. و در نتیجه ترمووود آبنوس در برابر مواردی مانند انواع مختلف قارچ ها، ساس، موریانه، کپک و انواع مختلف حشرات موذی مقاومت بسیار خوب و استحکام بالایی را از خود نشان می‌دهد. آبنوس ثبات بسیار خوبی از نظر رنگ و شکل دارد و این مسئله تا حدی است که این فرآوری چوبی می تواند تا سالیان بسیار زیادی شکل اولیه خود را حفظ کرده و به همان مقدار زیبایی و جمال داشته باشد. مواد مورد استفاده برای تولید ترموود آبنوس چوب های زبان گنجشک و چوب گونه کاج می باشد. خاستگاه اول ترمووود کشور فنلاند میباشد اما باید بگویم که این محصول در کشورهایی نظیر آلمان و کانادا نیز به صورت گسترده و زیادی تولید می گردد. ترمووود آبنوس بدون احتیاج به مواد شیمیایی مختلف و از طریق روش‌های حرارتی تولید می گردد.

مزایای ترمووود آبنوس

با توجه به پیشرفت های زیادی در زمینه طراحی و ساخت فضاهای مختلف ایجاد شده یکی از راه هایی که روح و جسم تازه ای برای زندگی کردن و عناصر مختلف داده می شود استفاده از اشیا و عناصر طبیعی می باشد. همچنین با توجه به پیشرفت های زیادی که در زمینه ساخت و ساز و سازه‌های ساختمانی ایجاد شده استفاده از ترمووود آبنوس نیز امروزه اهمیت و جایگاه بسیار زیادی پیدا کرده است. ترمووود آبنوس همچنین در ایران تحت عنوان چوب ترمو نیز شناخته می شود. در صنایع ساختمانی در و یکی از پر کاربرد ترین عناصر مصرفی ترمو چوب آبنوس می باشد و از آنجا که آدم همواره به رشد و بالندگی و جهش تمایل دارد با به کار بردن ترمووود آبنوس در محیط های زندگی آدمی می توان فضایی دلپذیر و دلنشین را تداعی کرد. از جمله مهمترین مزایای استفاده از ترموود آبنوس مواردی هستند که در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود:

  • دارا بودن از سبکی و وزن بسیار کم در مقایسه با انواع دیگر اجناس و متریال های به کار برده شده در صنایع ساختمانی که همتراز ترمو چوب آبنوس می‌باشند.
  • با استفاده از هورمون آبنوس رطوبت محیط در حد استانداردهای بین المللی و همچنین در حد نیاز طبیعی بدن انسان حفظ می گردد.
  • ترمووود آبنوس از قابلیت نصب آسان و بی دردسر و به دور از هر گونه کثیف کاری بهره می برد.
  • چوب ترمووود آبنوس توانایی بسیار بالایی در برابر طوفان آب و رطوبت و همچنین آتش از خود نسبت به سایر چوب ها نشان می دهد.
  • این محصول قابلیت تجزیه پذیری بسیار بالایی دارد و آسیب به محیط زیست نزده و طراحی آن کاملا اکولوژیک می‌باشد.
  • این محصول به عنوان یک عایق بی نظیر صدا به حساب آمده و دلیل آن نگهداری هوا در منافذ ترمو چوب آبنوس می باشد.
  • ترمو چوب آبنوس هیچ گونه تغییر ابعاد و یا تاب خوردگی را در خود به وجود نخواهد آورد.
  • این محصول مقاومت بسیار بالایی در برابر پوسیدگی داشته و می‌تواند در انواع مختلف شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار گیرد و همچنین در برابر انواع قارچ ها و کپک ها و حشرات موذی مقاوم خواهد بود.

ترمووود آبنوس

مزایای ترمووود آبنوس

چوب پلاست آبنوس وود

کفپوش ترمووود آبنوس

وود پلاست