انواع المنت کوئل هیتر

درباره هیترسازان

خداوند متعال را شاکریم که امکان کمک استفاده مطلوب از نعمات خود را به ما ارزانی داشته و همواره الطاف خود را از مجموعه ما دریغ نداشته است. در پی نیاز روزافزون و فرآیندهای هیتر و المنت های صنعتی، هیترسازان با ربع قرن سابقه و تجربه در این زمینه مشغول به کار می باشد. در ابتدا بر اساس مشکلات موجود در آن زمان در زمینه کمبود لوازم و تجهیزات حرارتی و المنت های صنعتی در چرخه اقتصادی کشور و مولدزا نبودن اقتصاد، نیاز به استفاده از تجهیزات صنعتی حرارتی و گرمایشی در کارخانجات و اماکن صنعتی و مشابه، در وضعیت حداقلی خود قرار داشت ولی پس از گذشت سال ها از آن زمان با توفیقات اقتصادی روزافزون در امر تولید و توزیع و همچنین واردات تجهیزات صنعتی گرمایشی و حرارتی، صنعت المنت و لوازم حرارتی دیگر اهتمام ویژه و درخوری طلب میکند که هیترسازان به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه سهم گسترده ای در عملکرد مطلوب آن دارا می باشد. استفاده از ابزارها و دستگاه های مجهز در امر سرویس دهی مطلوب و موثر و همچنین استفاده از ظرفیت های مطلوب کاری در استفاده از بازارهای داخلی این مجموعه کاری را به عنوان یکی از موثرترین عناصر در این صنف کاری مطرح ساخته است. حال مفتخریم بنا به تقاضای مشتریان گرامی و فراخور سفارش با کیفیت ترین و منصفانه ترین خدمات را به شما ارائه دهیم. پس از ربع قرن تلاش در امر تولید و واردات تجهیزات صنعتی گرمایشی و حرارتی ما همچنان نیازمند نصایح و انتقادات مشفقانه شما مشتریان گرامی بوده و معتقدیم جایگاه درخشان امروز پس از لطف باریتعالی، مرهون اعتماد گسترده شما به مجموعه هیترسازان بوده است.

ارائه کلیه لوازم مورد نیاز :

– پشم سرامیک (پتو نسوز) با دانسیته 64-96-128 و ضخامت 1 و 2 اینچ و تحمل حرارتی 1260-1400 درجه سانتیگراد ایرانی، هندی و چینی

– برد بلانکت در ابعاد 60 در 90 سانتیمتر و 100 در 120 سانتیمتر و ضخامت 0.5  و 1 و 2 اینچ و تحمل حرارتی 1260 1400 درجه سانتیگراد و ارائه پیپر با ضخامت های مختلف (2-3-5 میل) مقوا نسوز (آزبست) به ابعاد 100 در 100 سانتیمتر از ضخامت 1 میل تا 10 میل با بهترین کیفیت، انواع لوله های نسوز سرامیکی از قطر 15 الی 55 میل با تحمل حرارتی حداقل تا 1800 درجه سانتیگراد، انواع آجرهای نسوز، سیمان نسوز، چسب نسوز.

– ارائه بهترین سیم های المنت با آلیاژهای مختلف:

کنتال سوئد KANTAL وی دی ام آلمان VDM رسکال فرانسهRescal

جهت برش ابر و فوم و دستگاه CNC با بهترین کیفیت با ضمانت و ارائه سیم المنت اصلی اروپایی و بصورت تخت و گرد در ضخامت های مختلف

– المنت های سیلیکون کاربایدSIc  از 30 الی 200 سانتیمتر بصورت صاف و دمبلی و مارپیچ در قطرهای مختلف با تحمل حرارتی 1800 درجه سانتیگراد.

– ارائه کلیه لوازم اندازه گیری دمای کوره بصورت دیجیتال و آنالوگ، ترموکوپل های مختلف R_S_T_J_K… در مدل های مختلف هد دار، فلکسیبل، سیم دار، فنردار، پرتابل، سرامیکی و رابط های ترموکوپل اسکوتی BLF تایوان، چین، ایران در سایز های مختلف و ارائه هرگونه ترموکوپل.

– پخش انواع عایق های نسوز، شیرینگ، وارنیش نسوز، سیم نسوز، کابل نسوز سیلکونی، ورق نسوز (میکا) در ضخامت های مختلف از 0.1 میل تا 20 میل، سرامیک های نسوز (سفارشی)، ترمینال نسوز، انواع پارچه های نسوز بصورت چسب دار و ساده و سیلیکونی و آج دار و رزین دار با بهترین کیفیت در ضخامت های مختلف انواع پارچه های آزبستی و کنفی بصورت نواری و طاقه ای، انواع نخ نسوز گرافیتی و معمولی انواع ترموستات جیوه ای ایتالیا و چین در رنج های 30 90 و 50 – 300 و 30-110 و 0- 40 و انواع المنت های سماوری پلان، ام، یو مهره دار و ساده المنت های سونایی.

– ارائه بهترین المنت های میله ای فابریک و سفارشی با ضمانت و گارانتی، المنت های آبگرمکن برقی چین و ایتالیا با ترموستات کامل، انواع فیش های اتویی، المنت های سرد خانه ایی در وات و اهم های مختلف، انواع سرامیک شیاردار، فروش انواع شیشه در قطر و طول مختلف با کیفیت کوارتز و پیرکس نسوز، فروش انواع خاک نسوز، فروش انواع کنتاکتور تله و زیمنس و میکرو سوئیچ، کلید های حرارتی، آمپرمتر و ولتمتر و سنسور.

– فروش المنت های سشوار صنعتی، لوازم برقی صنعتی و حرارتی

– ساخت انواع المنت های تسمه ایی سرامیکی و میکایی ( المنت سرنازل، اکسترودر ) در اندازه و ابعاد مختلف

– ساخت المنت های فشنگی، المنت های میله ای در قطر و طول سفارشی

– المنت های پره ای ( پشت باد )، ساخت المنت های سوپر هیتر، المنت های فلنج دار داخل آب، روغن، اسید

– المنت های فنری، ساخت المنت های سرد خانه ایی، المنت های ریختگی و هرگونه المنت خاص و سفارشی با ارائه بهترین کیفیت و ضمانت و حداقل قیمت.

المنت تنش زدایی

یکی از مهمترین ابزار تنش زدایی است که بر روی قطعه ای که نیاز به تنش گیری دارد بسته میشود و با عبور جریان برق از آن به عنوان یک مقاومت عمل کرده و شروع به داغ شدن میکند و این عمل باعث گرم شدن قطعه مورد نظر میشود. انتخاب المنت مناسب برای تنش زدایی بستگی به شکل قطعه و میزان برق خروجی دستگاه تنش زدایی دارد. از انجام جوشکاری همواره مقداری تنش پسمانده در قطعه جوش شده باقی می ماند، این تنش به دلیل گرم و سرد شدن موضوعی و غیر یکنواخت تولید می شود. یکی از روش های تنش زدایی، روش تنش زدایی موضوعی حرارتی است. در این روش بر روی سطوح جوشکاری شده کمربندی از المنت های سیمی بافته شده که در داخل قطعات سرامیکی از جنس آلومینایی به یکدیگر متصل می باشند متصل شده و سطح جوشکاری شده تا دمای مشخص و طبق منحنی تعریف شده گرم خواهد شد. اصولا المنت های مصرفی در این کمربندها از جنس نیکل کروم می باشند. شرکت هیتر سازان آمادگی دارد تا نسبت به تامین قطعات مصرفی برای شما مشتریان گرامی برای تنش زدایی شامل قطعات مهره های سرامیکی آلومینایی، المنت از آلیاژ نیکل کروم، سیم ترموکوپل و سایر موارد مصرفی اقدام نماید.

المنت های فشنگی (کارتریجی)

انواع المنت فشنگی (کارتریجی) با استفاده از بهترین مواد اولیه و علم و دانش روز در این شرکت با بالاترین کیفیت نسبت به مشابه خارجی تولید می گردد. المنت فشنگی یا کارتریجی تولید هیترسازان به صورت لوله ای از جنس استیل یا برنج می باشد. قطر لوله بر حسب میلیمتر بنابر سفارش شما قابل تغییر می باشد. قدرت حرارتی المنت فشنگی بر حسب وات نیز طبق سفارش مشتری قابل تغییر است. المنت فشنگی در صنایع بسته بندی، صنایع لوله، صنایع سیم و کابل و صنایع غذایی، صنایع کاشی المنت های فشنگی، المنت های با دانسیته بسیار بالا که هسته نیکل کروم داخلی آن به حالت فشرده و در نزدیک ترین حالت به دیواره بیرونی قرار دارد. هسته داخلی در اکسید منیزیم قرار دارد که خود دارای ضریب انتقال حرارت بالایی می باشد. هیتر های فشنگی کاربرد بسیار گسترده در صنایع دارند و میتوانند تا ظرفیت ۲۰۰ وات بر اینچ مربع ساخته شوند و قابلیت رسیدن تا دمای ۸۰۰ درجه سلسیوس را دارند. عمده موارد کاربرد این نوع المنت در صنایع پلاستیک، تجهیزات بسته بندی، منابع گرم کننده، اکسترودرهای پلاستیک، ماشین آلات لیبل زن و می باشد. این نوع المنت قابل سفارش به صورت ترموکوپل دار هم می باشد.

المنت یخچالی

هیتر المنت برفک زدایی یخچال و فریزر ضد برفک، کاربرد این نوع از المنت ها در دستگاه های سرد کننده و برای جلوگیری از برفک زدن میباشد. به نحوی که در مدت زمان معینی المنت وارد مدار می شود و برفک های به جا مانده در دستگاه را آب کرده و دیگر اثری از برفک به جا نمی ماند.

موارد استفاده: صنایع خنک کننده یخچال، فریز، اواپراتورها، سردخانه ها، دور درب یخچال، فریزهای بدون برفک یخچال، فریزهای بدون برفک و …

المنت تسمه ای (کمربندی)

المنت های تسمه ای : المنت های تسمه ای که کمربندی نیز نامیده می شوند با روکش استیل و الکترو گالوانیزه درانواع ساده :

پیچ و مهره دار، ساده (بدون پیچ و مهره)

فیت شدنی روکش دار: پیچ و مهره دار،  بست برنجی (آلنی)، فیت شدنی و خروجی المنت های تسمه ای بصورت قابدار، سیم دار و ترمینالی قابل ساخت میباشد.

المنت های تسمه ای (میکایی و یا سرامیکی) به اشکال گوناگون (تخت, گرد و اشکال هندسی) تولید می شوند.

موارد استفاده المنت های تسمه ای: انتقال حرارت از طریق تماس و مخصوص سیلندرهای تزریق درصنایع پلاستیک و وکیوم و غیره میباشد. مخصوص دستگاههای تزریق پلاستیک، صنایع تولید لاستیک، صنایع ذوب و تزریق آلومینیوم و غیره کاربرد دارد که به صورت استوانه قابلیت نصب بر روی سیلندرها، لوله و مخازن را دارا می باشد. المنت های تسمه ای, سرامیکی از روکش استیل سرامیکهای ایرانی و خارجی از (۱۰۰ وات الی ۱۰۰۰۰ وات ) در سایزهای مختلف.

المنت های تسمه ای سرامیکی

المنت های کمربندی سرامیکی در ابعاد و وات های گوناگون وجود دارد که بر حسب سفارش ساخته خواهد شد. موارد مصرف این نمونه از المنت ها در کارخانجات تولید لاستیک، کارخانجات تولید لوله های پلی اتیلن و لوله های پلیکا و همچنین دستگاه های تزریق پلاستیک و غیره… کاربرد دارد. المنت های کمربندی سرامیکی هیترسازان با روکش استیل و از مرغوب ترین سرامیکهای موجود در بازار ساخته خواهد شد. برای سفارش المنت کمربندی سرامیکی، قطر سیلندر و عرض مورد نظر و وات المنت الزامی می باشد.

المنت کوئل هیتر (هات رانر)

المنت کوئل هیتر قادر است در سخت ترین فضاها با دمایی بالغ بر 750 درجه سانتیگراد فعال باشد و قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد ترموکوپل های همراه هیتر نیز در کنترل دمایی محیط موثر می باشند. لازم به ذکر است المنت های

فوق به صورت صاف به مقطع گرد و تخت می باشند که از وات 250 الی 2000 که در سایزهای مختلف موجود می باشند موارد استفاده: سیستم های هاترانر و پت، قابلهای راگاگرم، صنایع پلاستیک، ماشین های بسته بندی، صنایع غذایی و  غیره. هیترهای هلیکویدال این نوع هیتر مناسب ماهیچه ها و سیلندرهای حرارتی است که در عین کم قطر بودن می تواند قدرت گرمایی بالایی تولید کرده دما را به طور یکنواخت در سطح کار تا 360 درجه سلسیوس توزیع کند. مغزی هیتر هلیکویدال از مرغوب ترین نوع ساخته می شود که لایه خارجی آن از اکسید منیزیم بوده در پوششی از جنس استیل قرار می گیرد. فشردگی کامل هلیکویدال باعث طول عمر بیشتر آن می شود. دمای بالای حداکثر تا 950 درجه سلسیوس از دیگر قابلیتهای این نوع هیتر به شمار می رود.

– قسمت انتهایی آب بندی شده با آرگون که در برابر فشار تا 60 کیلوگرم بر سانتیمتر مقاوم است. – استیل 304

– اکسید منیزیم با خلوص بالا – مغزی نیکل کروم با نقطه ذوب 1400 درجه سلسیوس – سرسیم – زره/شیلد – آداپتور فلزی به طول 25 م م – قسمت سرد به طول 65 م م – گیره اتصال – شیلد انقباضی موارد مصرف و کاربرد نازلهای مصرفی در قالبهای تزریق پلاستیک قالب فلزات مذاب و سنبه دستگاههای برش و آب بندی تجهیزات رستورانی و تجهیزات فناوری مواد غذایی هیترهای چدنی آلومینیومی دستگاههای پرس چاپ و ماشینهای سلفون کشی ایجاد گرما در محیط ایجاد گرما در محیط خلا تولید منسوجات

المنت های فلنج دار

از این هیترها برای ایجاد گرمایی بسیار زیاد در فرآوری مایعات، گرمایش آب، روغن، انواع گاز و انتقال حرارت در محیط های معمولی و محیط های ویژه با ضریب خطر بالا استفاده میکنند. المنت میله ای به کار رفته در مدل های استاندارد از جنس فولاد ضد زنگ و فلنچ آنها از جنس برنج فورچ شده است. در این هیتر برای جلوگیری از برق، از محافظ فلزی با پوشش الکترواستاتیک و همچنین برای سهولت در اتصالات از پلهای برنجی استفاده شده است .

انواع ترموکوپل

انواع ترموکوپل پلاتین رادیوم، ترموکوپل سرامیکی، ترموکوپل سیمی، ترموکوپل میله ای، ترموکوپل های استاندارد، سیم ترموکوپل، سیم رابط اسکوتی، انواع کلگی های ترموکوپل میله ای و سرامیکی، انواع ترموول، انواع پراو های اندازه گیری دما، سنسورهای دما و حرارت، ترموکوپل پراو، ترموکوپل سیمی با سری های مختلف اسکوتی و فنردار و … ترموکوپل ها متداول ترین اندازه گیرهای الکتریکی دما در صنعت هستند که بر اساس پدیده سی بک (seebeck) کار میکنند دما را به ولتاژ تبدیل می کنند. از مزایای آنها می توان به سادگی، ارزان بودن، استحکام و دوام بالا و دقت مناسب اشاره کرد. محدوده اندازه گیری دما توسط ترموکوپل ها نسبتاً وسیع بوده و در شرایط محیطی گوناگون قابل استفاده می باشند. ترموکوپلها به دلیل ثابت زمانی کوچک دارای سرعت پاسخ دهی خوب می باشند ولی به لحاظ رعایت مواردی در محل نصب آنها، این سرعت پاسخ دهی تا حد زیادی کاهش می یابد. ترموکوپل ها بر اساس ترکیب های ممکن از فلزها، میتوان تعداد بی شماری ترموکوپل ساخت، ولی در عمل تعداد ترموکوپل ها مشخص و محدود است .

مشخه های لازم برای به کار گیری فلز در ساخت ترموکوپل عبارت اند از:

  • نقطه ذوب فلز
  • واکنش نسبت به تغییر شرایط اتمسفر
  • خروجی ترمو الکتریکی در ترکیب با دیگر فلزات
  • میزان هدایت الکتریکی فلز در مقابل مقاومت الکتریکی آن
  • پایداری
  • تکرار پذیری
  • هزینه
  • ساخت و به کار گیری آسان

    المنت وکیوم

    دمایی سطح بالغ بر۷۵۰ درجه سانتیگراد قابلیت ارائه به همراه ترموکوپل انجام عملیات گرمایی پاک فارغ از هرگونه آلودگی امکان انجام چنده باره عملیات گرمایی مقاوم در برابر شکل های حرارتی  

     موارد مصرف: صنایع بسته بندی، صنایع پلاستیک، تولید سرامیک و کاشی و غیره …. 

    المنت فین دار

    بسیاری از پروسه های صنعتی برای عمل آوری و تغییرات شیمیایی به حرارت احتیاج دارند تا آنها را ایجاد یا تسریع نماید. برای افزایش درجه حرارت گازها، پیش گرم کن ها در خطوط تولید المنت های فین دار (پره دار) سرعت انتقال حرارت را تسریع می کند. موارد دیگر استفاده از المنت های فین دار (پره دار) خشک کردن، حرارت دهی (آبکاری) و آنیل میباشد. برای مثال برای ساخت بخاری های صنعتی و کارگاهی دستگاه های پکیج های تهویه مطبوع موارد مصرف فراوان دارد زیرا توانهای تا 50 کیلووات را میتوان بدست آورد. مهمترین و برجسته ترین امتیاز المنت فین دار در صورتیکه با یک فن بکار گرفته شود گردش هوا و حرارت یکنواخت در یک محیط بسته میباشد بنحوی که حرارت در بالا و پائین و اطراف یکسان میباشد. این امتیاز برای یک فر برقی در آشپزخانه سبب میشود تا غذا بطور یکنواخت و با سرعت بیشتری پخته شود. برخلاف فرهای گازی که سطح روی غذا سوخته و در قسمت های پائین غذا پخته است. این در مورد پخت رنگ، خشک کردن و رطوبت زدایی مواد شیمیایی، پیش گرمکن ها، نانوتکنولوژی نیز مصداق دارد. از مهمترین موارد استفاده از المنت فین دار ایمنی بسیار بالای آن میباشدکه هیچ موارد مشابه ای در سایر انرژی ها همانند گاز یا سوخت های فسیلی ندارد. کنترل، صحیح بودن و دقت درجه حرارت از مزایای مهم آن است که در بسیاری از پروسه های صنعتی بسیار حیاتی است.

    المنت شیشه ای

    المنت شیشه ای متشکل از یک سوپر آلیاژ نیکل کروم که به صورت یک فنر درآمده است. این فنر داخل یک لوله شیشه ای قرار می گیرد. فنر المنت می تواند در قدرتهای مختلف تولید شود. به عنوان مثال قدرتهای معمول شمال ۵۰۰، 1000، 2000 وات و غیره می باشند. جنس لوله شیشه ای باید از جنسی باشد که در حرارت بالای فنر دچار آسیب نشود. به طور معمول برای جنس لوله از پیرکس، کوارتز و غیره استفاده میشود. المنت شیشه ای دارای انواع و مدل های مختلفی است. از نوع های پر استفاده در صنایع مختلف می توان از مدل های رفلکتوری و ساده نام برد. مدل رفلکتوری دارای شیشه پشت سفید و مات است. در مدل ساده شیشه المنت مانند شیشه های معمولی است. این نوع المنت را می توان بر اساس نوع کانکشن به دو گروه تقسیم کرد. در نوع اول دو سر المنت سرامیکی است که کانکشن برقی درون آن به فنر داخل المنت وصل می شود. این نوع المنت که به تابشی معروف است در پر استفاده ترین حالت درون المنت های بخاری های برقی استفاده می شود. این نوع انتقال دما (تابشی) یکی از تفاوت های اصلی آن با المنت های دیگر از جمله المنت میله ای است. نوع دوم کانکشن المنت تنها از یک سمت لوله است. در این حالت طرف مقابل لوله المنت بسته می شود. در این حالت به طور معمول المنت به طور کامل عایق بندی می شود. این نوع کانکشن برای استفاده در وان مایعات خصوصا مایعات اسیدی مورد استفاده قرار می گیرد.

    سیم نسوز،  وارنیش و شیرینگ حرارتی

    در لوازمات حرارتی کاربرد های بسیار متنوعی دارند. سیم نسوز از دو روکش سیلیکون و روکش ابریشمی در مراحل تولیدی در کارخانه پوشش داده می شود اما گاهی سیم نسوز المنت فقط مجهز به یک روکش سلیکونی است از کاربرد آنها میتوان در سیم کشی ساختمان و سیستم هشدار دهنده در مواقع آتش سوزی و اشاره نمود با دو روکش بسیار مرغوب در ابعاد و اندازه های بسیار متنوعی در بازار یافت می شود .به لوله هایی که برای جلوگیری از گرم شدن آنها روپوش دار استفاده می شود، وارنیش گویند .جنس لوله های وارنیش که سیمهای روکش دار و اتصال بدنه از داخل آن عبور می کنند. از الیاف نسوز ابریشم و سیلیکون می باشد. وارنیش در انواع نیمه سوز و نسوز در بازار محصولات حرارتی یافت می شود این سیم ها در انواع و اقسام (گرد و تخت) با مقاومت در اهم های مختلف؛ در بازار یافت می شود. همان طور که از نام سیم المنت مشخص است از کروم و نیکل تهیه شده است. از نظر پوشش درجه حرارت دارای سایز های مختلفی می باشد که معمولا تا دمای 1250 درجه سانتی گراد را پوشش می دهد. اما از کاربرد های سیم المنت می توان به کوره های آزمایشگاهی، کوره های خم کن شیشه؛ گروه های برقی و اشاره نمود .

    سیم المنت

    سیم المنت حرارتی کروم نیکل در انواع و اقسام (مقطع گرد و تخت) با مقاومت در اهم های مختلف در بازار یافت میشوند. همان طور که از نام آن مشخص است از کروم و نیکل تهیه شده است. کنترل حرارت الکتریکی از وظایف اصلی این سیم به شمار می رود. از نظر پوشش درجه حرارت، دارای سایز های مختلفی می باشد که معمولا تا دمای بالاتر از 1250 درجه سانتی گراد را پوشش می دهد. برای انتخاب معیار هایی همچون توان حرارتی یا همان وات را باید مورد بررسی قرار داد. البته قطر آن نیز در این امر موثر است و هر چه قطر کمتر باشد؛ مقاومت خود را زودتر از دست می دهد .اما از کاربرد های آن می توان به کوره های آزمایشگاهی، کوره های خم کن شیشه، گروه های برقی، کوره های حرارتی و …

المنت تسمه ای ایزوله

این نوع المنت ضد آب بوده و در جاهایی که به سبب استفاده از مایعات و روغن احتمال نشت به داخل المنت می باشد از این المنت استفاده میشود و هیچگونه نفوذی داخل آن صورت نمیگیرد این المنت در ابعاد و توانهای مختلف موجود میباشد. تولید آن به صورت دستی بی کیفیت و نامرغوب بوده و نوع وارداتی آن که با دستگاه تولید و عرضه میشود نیز موجود می باشد.

آشنایی با انواع المنت کوئل هیتر و دیگر المنت ها

انواع المنت کوئل هیتر به اشکال مختلف هندسی در بازار به خرید و فروش می رسد و مورد استفاده فضاهای مختلف قرار می گیرند، به طور کلی المنت کوئل هیتر المنتی میله ای می باشد که در صنایع مختلف مانند لوازم خانگی، پزشکی، پلاستیکی و …. دارای کاربردهای فراوانی می باشد.

معرفی انواع المنت کوئل هیتر

انواع المنت کوئل هیتر دارای اشکال مختلفی شامل مثلثی، مربعی و دایره می باشند که دارای خاصیت انعطاف پذیری فوق العاده ای هستند.

محافظ این المنت ها فلزی ضد زنگ می باشد و قطعه گرماده آنها هم از جنس نیکل است، بیشترین استفاده انواع المنت کوئل هیتر در صنایع تزریق پلاستیک است.

انواع المنت راگاگرم یا همان کوئل هیتر می توانند در دماهای بالای 700 درجه سانتی گراد فعالیت کنند و ترموکوبل همراه آنها هم در تنظیم و کنترل دمای محیط فعالیت می کند.

این المنت ها در انواع حلقه ای، سرامیکی، شیشه ای، میله ای،  اسیدی، فشنگی و …. در بازار موجود می باشد که هر کدام برای فضای خاصی کاربری بهتری دارند.

نوع سرامیکی برای صنایع بسته بندی و تولید پلاستیک استفاده می شود، نوع شیشه ای، افزایش دما تا 2600 درجه را فراهم می کند و برای آزمایشگاه های تحقیقاتی مناسب تر می باشد.

نوع میله ای برای کارخانه های لوازم خانگی استفاده می شود و دارای پوششی است که از فشار های الکتریکی جلوگیری می کند، نوع حلقه ای برای صنایع ذوب آلومینیوم استفاده می شود.

اما در این میان انواع المنت فشنگی در صنایع مختلفی کاربرد دارد به این دلیل که قطر آن متغیر می باشد، قابلیت کنترل دما با ترموکوبل را دارد و با لایه محافظ پوشانده شده است، از این نوع المنت بیشتر در تجهیزات پزشکی، صنایع تزریق پلاستیک و خیلی از موارد دیگر استفاده می شود.

ترموکوبل به کار رفته در ساختار انواع المنت کوئل هیتر باعث می شود که آنها بتوانند  دماهای خیلی بالا را تحمل و کنترل کنند.

بیشتر المنت های کوئل هیتر دارای خاصیت ضد زنگ می باشند و توان دمای بالای  650 درجه سانتی گراد را دارند.

از مشخصات اصلی انواع المنت کوئل هیتر می توان به حجم کوچک، انعطاف پذیری بالا، اشکال گوناگون، قابلیت سیم پیچ شدن، توان حرارتی بالا، تولید و انتقال دما اشاره کرد که سبب شده است مشتریان زیادی داشته باشد و در صنایع مختلف به اشکال گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد.

قیمت این المنت ها با توجه به نوع و فضای مورد استفاده و توان حرارتی آنها تعیین می شود.

آشنایی با انواع المنت فشنگی

انواع المنت فشنگی را می توانیم با هر ابعادی که خواستیم بسازیم، این المنت توانایی کار در دماهای زیر 800 درجه سانتی گراد را دارد.

المنت های فشنگی به دلیل روکشی که روی آنها کشیده شده است توان حرارتی زیادی را می توانند داشته باشند.

همچنین از این نوع المنت که از خانواده انواع المنت کوئل هیتر می باشد بیشتر برای مکان هایی استفاده می شود که محیطی اسیدی و بازی دارند و می تواند سبب خورندگی المنت شود، چون در این فضاها مقاوم است و روکشی محافظ و ضد خورنده دارد.

با همه این توضیحات باید به این مورد اشاره کنیم که مجموعه هیترسازان می تواند انواع المنت های مختلف را تولید و به نقاط مختلف کشور ارسال کند که البته از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

انواع المنت کوئل هیتر

المنت تسمه ای

المنت های تسمه ای سرامیکی

المنت های فلنج دار