تولید و فروش آجرنما نسوز

آجرنما نسوز نوعی چینی است که در واقع از تغییر و تحول در انواع خاک‌های نسوز به دست می‌آید. این مواد نسوز در برابر درجه حرارت‌های بالا مقاوم هستند و قابلیت حفظ ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی را تا حد زیادی دارند و در برابر عوامل تخریبی چون سایش و ضربه و حمله‌های شیمیایی پایدارند. به کار بردن آجرنما نسوز سبب می‌شود تا نمای ساختمان از مقاومت بسیاری در برابر عوامل محیطی برخوردار باشد و تا سال‌های سال به خوبی به حیات خویش ادامه دهد و هم‌چنان زیبا و مقاوم باقی بماند و نغییر شکل و رنگ ندهد.

تاریخچه‌ی آجر

زمان پیدایش آجر یا آجور یا آگور به درستی معلوم نیست. این‌که بشر از چه زمانی به ساختن آجر روی آورد، کاملاً نامشخص است، اما وجود آن در سازه‌هایی کهن مثل طاق کسری و یا آتشکده‌های عصر ساسانی مؤید این است که استفاده از آن از زمان‌های بس دور رواج داشته است. تاریخ بقایای کوره‌های سفالی و آجرپزی در شوش و سیلک کاشان به هزاره‌ی چهارم پیش از میلاد می‌رسد. آجر بر اساس جنس به دو دسته‌ی آجر فشاری و آجر ماشینی تقسیم می‌شود. مواد اولیه‌ی ساخت آجر عمدتاً خاک رس است. اما آجر نسوز که در درجه حرارت ۱۵۰۰ درجه‌ی سانتیگراد می‌پزد، مقاومت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل در عایق‌کاری‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نوع معمولی آن در نمای درونی و بیرونی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. در مواد اولیه‌ی این آجرها کانی‌های معدنی خاصی برای مقاومت بیشتر به کار رفته است.

انواع آجرهای نسوز

آجر نسوز انواعی دارد. از جمله؛

آجر نسوز سیلیسی که از خاک سیلیس تشکیل شده است. مواد متشکله‌ی خاک سیلیسی؛ اکسید سیلیسیوم به مقدار زیاد و مقداری اکسید کلسیم، اکسید تیتانیوم و اکسید آهن است که برای تهیه این ترکیب از کوارتز خالص استفاده می‌شود. از این نوع آجر برای پوشش درونی کوره‌های فولادسازی و کوره‌های کک سازی و حتی در تولید شیشه و سرامیک استفاده می‌شود.

آجر نسوز اکسیدکروم که اکسید کروم تهیه می‌شود و در کوره‌های صنعت شیشه‌سازی کاربرد دارد.

آجر نسوز زیرکونیوم که به دلیل مقاومت گرمایی زیاد در کوره‌ی ذوب آهن، آلومینیوم و کوره‌ی شیشه‌ی مذاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آجر نسوز آلومینیومی که از اکسید آلومینیوم تهیه می‌شود و در کوره‌های ذوب فلزات و آهن و شیشه کاربرد دارد.

آجر نسوز قلیایی که از اکسید منیزیم و سیلیسیم دی اکسید تشکیل می‌شود و در پوشش درونی کوره‌های باز فولادسازی و سیمان سازی و ذوب شیشه و صنایع فلزات غیر آهنی کاربرد دارد.

ویژگی‌های آجرنما نسوز

۱. مقاومت بالا به دلیل ساختار شیمیایی خاص و ساختار مواد اولیه‌ی آن.

۲. مقاومت در برابر باران‌های اسیدی.

۳. ضد حریق بودن.

۴. ماندگاری رنگ آجر نما نسوز.

مزایای آجرنما نسوز در نمای بیرونی ساختمان

مقاومت در برابر فرسایش و سرما و گرما به علت پخت در دمای بالا.

مقاوم در برابر باران‌های اسیدی.

ضدحریق بودن.

وجود طیف‌های رنگی متنوع و زیبا و ماندگاری و ثبات رنگ.

سبک بودن و مقرون به صرفه بودن به علت سبکی.

جذب زیاد با ملات و سیمان ساختمان و کاهش خطر سقوط.

محدودیت نداشتن در اجرای طرح و الگوهای متفاوت.

عایق بودن در برابر سرما و گرما و در نتیجه جلوگیری از اتلاف انرژی.

تولید و فروش آجرنما نسوز

نمای ساختمان خود را با آجرنمای نسوز زیبا و مقاوم سازید و از تمام مزایای برشمرده، بهره‌مند شوید.

تولید و فروش آجرنما نسوز

انواع آجرهای نسوز

آجرهای نسوز

آجرهای نسوز جور