دانستنی های صنعتی

چرا باید ترموستات دیجیتال بخریم؟

ممکن است نام ترموستات دیجیتال به گوش شما هم خورده باشد، وسیله ای کاربرد های زیاد و متنوعی در صنعت دارد و به طرز وسیعی از آن استفاده می شود.

اما با توجه به استفاده زیاد افراد از این وسیله و این مسئله که خرید ترموستات دیجیتال ممکن است کمی دشوار به نظر برسد.

تصمیم داریم در ادامه این مقاله اطلاعاتی را در ارتباط با ترموستات دیجیتال و چگونگی خرید آن در اختیارتان قرار دهیم، پس در ادامه و تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ترموستات دیجیتال چیست؟

باید بگوییم این نوع ترموستات نوعی ابزار است که به واسطه آن می توان دمای هوای محیط را کنترل کرد، به این ترتیب با استفاده از این ابزار در یک محیط بسته می توان در خاموش کردن و یا روشن کردن دستگاه های برودتی و حرارتی نقش داشت.

مزایای خرید ترموستات دیجیتال

مسلما استفاده از چنین ابزار کارآمدی در خانه، ساختمان های اداری و حتی در صنایع گوناگون می تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

مزیت اول: جلوگیری از هدر رفتن انرژی

مطمئنا وقتی در یک فضا از ترموستات دیجیتال استفاده می کنید، ابزار حرارتی و یا برودتی آن فضا به موقع روشن و به موقع خاموش می شوند.

به این ترتیب آن فضا بیش از حد نیاز گرم و یا بیش از حد سرد نمی شود که این یعنی جلوگیری از هدر رفتن انرژی.

مزیت دوم: کاهش هزینه ها

همانطور که گفتیم با استفاده از ترموستات دیجیتال، انرژی کم تری هدر می رود و وقتی انرژی به میزان کم تری هدر برود افراد مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر نمی شوند.

به این ترتیب می توان گفت یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع ترموستات در یک خانه، ساختمان و یا یک محیط صنعتی کاهش هزینه ها است.

مزیت سوم : کاهش تعمیر

بدیهی است که وقتی شما از ترموستات دیجیتال برای کنترل سرمایش و گرمایش ساختمان خود استفاده می کنید؛ وسایل حرارتی و برودتی کم تر درحالت روشن قرار دارند.

نهایتا به این ترتیب این وسایل کم تر دچار خرابی می شوند، که تمام این موارد باعث می شود شما هزینه های تعمیر و نگهداری کم تری بپرازید و اصلا وسیله شما کم تر نیاز به تعمیر پیدا کند.

نحوه عملکرد ترموستات دیجیتالی

مطمئنا داشتن اطلاعاتی در ارتباط با چگونگی عملکرد ترموستات های دیجیتال می تواند تا حد زیادی به شما در خرید یک ترموستات خوب و استفاده مناسب از آن ها کمک کند، به همین دلیل در این قسمت به ذکر اطلاعاتی در ارتباط با نحوه کار ترموستات  خواهیم پرداخت.

البته پیش از ذکر اطلاعات بیشتر خوب است بدانید، در ترموستات های دیجیتال مقدار واقعی دما با علامت pv و مقدار مورد انتظار ان با علامت sv نمایش داده می شود.

مرحله اول

در اولین مرحله از عملکرد این دستگاه پر کاربرد، دمای محیط اندازه گیری می شود و همانطور که گفتیم با عدد pv ذکر خواهد شد.

مرحله دوم

در مرحله دوم مقدار pv   همچنان اندازه گیری می شود و در حال حاضر با مقدار مطلوب که همان sv است مقایسه می شود.

مرحله سوم

نهایتا در آخرین مرحله از عملکرد ترموستات دیجیتالی اگر هنوز بین مقدار pv و sv تفاوت وجود داشته باشد.

سیگنال هایی از این دستگاه خارج می شود که باعث روشن شدن، خاموش شدن، کم شدن و یا زیاد شدن کار دستگاه های حرارتی و برودتی می شود، بدیهی است که میزان و شدت سیگنال خروجی به تفاوت مقدار sv و pv بستگی دارد.

پس به این ترتیب این دستگاه به راحتی باعث تنظیم دمای هوای در محیط های سر بسته مورد انتظار شما می شود.

بخش های مختلف یک ترموستات دیجیتال

برای آشنایی بیشتر با این دستگاه و نحوه کار آن در این جا لازم می دانیم قسمت های مختلف یک این نوع ترموستات را معرفی کنیم در ارتباط با هر کدام آن ها صحبت کنیم.

ورودی ترموستات دیجیتال

در قسمت ورودی ترموستات یک نوع ترمومتر یا اندازه گیرنده دما وجود دارد، وظیفه این ترمومتر این هست که دمای محیط را اندازه گیری کند و اطلاعات لازم را جهت کار ترموستات فراهم کند.

ترمومتری که در قسمت ورودی ترموستات قرار دارد، می تواند از دو نوع ترموکوپل و یا سنسور های RDT باشد.

خوب است بدانید ترموکوپل های استاندارد و مورد استفاده در ترموستات ها دارای 7 نوع B،S،R،T،k،J و L هستند.

خروجی ترموستات دیجیتال

علاوه بر قسمت ورودی هر ترموستات یک یا چندین خروجی را نیز شامل می شود، خوب است بدانید، خروجی ها می توانند سه وظیفه ی گوناگون در یک ترموستات دیجیتال داشته باشند.

وظیفه اول ایجاد یک تغییر است، به طور مثال خروجی می تواند باعث روشن شدن یا خاموش شدن تجهیزات برودتی یا حرارتی شود.

وظیفه دوم که در قسمت های قبل نیز راجع به آن صحبت کردیم، ارسال سیگنالی مبنی بر آلارم و یا هشدار است و در نهایت نیز وظیفه سوم نیز مرتبط با تعیین یک مقدار مناسب برای دما خواهد بود.

جالب است بدانید خروجی هاس ترموستات انواع مختلفی دارند و می توانند از نوع خروجی رله، خروجی حالت جامد و یا خروجی آنالوگ باشند.

قابلیت های جدید ترموستات دیجیتال

خوب است بدانید، ترموستات های جدیدی که این روز ها وارد بازار می شوند، دارای دوقابلیت دوست داشتنی و جدید هستند، که هر باعث شده این دستگاه بیش از پیش جذابیت داشته باشد.

اولین قابلیت: امکان هدایت از راه دور

ترموستات های دیجیتالی که این روز ها تولید می شوند را می توان به وسیله گوشی های هوشمند و یا رایانه های شخصی کنترل و هدایت کرد، که این قابلیت بسیار جذاب است.

دومین قابلیت: انتقال اطلاعات

قابلیت جدید و دوست داشتنی دیگری که این روزها به این نوع ترموستات اضافه شده است، قابلیت انتقال اطلاعات مابین این ترموستات و یک رایانه متصل به آن است که می تواند به افراد کمک کند، دمای منزل، ساختمان و یا محل کارشان را از راه دور کنترل کنند.

قیمت ترموستات دیجیتال

همانطور که میدانید، قیمت ترموستات این نوع ترموستات به موارد متعدد زیادی بستگی دارد به همین دلیل نمی توان یک عدد یکسان را به عنوان قیمت این دستگاه ذکر کرد،اما در این قسمت مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت آن را ذکر میکنیم.

عامل اول: برند

طبیعی است که این دستگاه نیز مانند هر محصول و هر دستگاه دیگری برند های متفاوتی داشته باشد و این که شما از چه برندی خرید می کنید می تواند بر روی هزینه ای که باید بپردازید، تاثیر بگذارد.

عامل دوم: فروشگاه

این که خرید خود را از چه فروشگاهی انجام می دهید، نیز می تواند بر روی قیمت این نمونه از ترموستات که می خرید تاثیر بگذارد.

عامل سوم: نوع ترموستات دیجیتال

علاوه بر برند، این که ترموستات خریداری شده توسط شما از چه نوعی باشد و چه قابلیت هایی داشته باشد نیز بر روی قیمت تمام شده ای که باید بپردازید، تاثیر می گذارد.

نکاتی که باید در هنگام خرید ترموستات دیجیتال به آن دقت کنید.

حال که اطلاعات زیادی در ارتباط با ترموستات دیجیتال، ویژگی های آن و مسائلی از این قبیل ذکر کردیم، نیاز می دانیم در ارتباط با خرید ترموستات دیجیتالی نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم؛ پس در این قسمت نیز همراه ما باشید.

اولین نکته ای که در هنگام خرید ترموستات باید به آن توجه کنید، این هست که بودجه ی شما برای آن خرید چقدر است، زیرا با توجه به هزینه ای که قادر به پرداختش هستید، باید انتخاب خود را انجام دهید.

نکته دوم این هست که برای چه آب و هوایی قرار است این خرید را انجام دهید، زیرا به این ترتیب خواهید فهمید که به ترموستات تک فصل نیاز دارید یا دو فصل.

سومین نکته ای که در هنگام خرید ترموستات دیجیتال باید به آن دقت کنید، محل نصب ترموستات است، زیرا ترموستاتی که قرار است روی کار نصب گردد با ترموستات توی کار تفاوت دارد.

در نهایت نیز پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید ترموستات دیجیتال به این نکته نیز دقت کنید که چه سیستمی قرار است به وسیله آن ترموستات کنترل شود، مثلا اگر قرار است وسایل سرمایشی شما داکت اسپلیت باشند باید انتخاب متفاوت تری نسبت به زمانی داشته باشید که قرار هست وسایل سرمایشی شما کولر باشند.

در این قسمت تلاش کردیم شما را با نکاتی که باید در هنگام خرید ترموستات دیجیتال رعایت کنید، آشنا کنیم، اما ممکن است با خواندن این نکات از خود پرسیده باشید از کجا می توانم بهترین خرید را داشته باشم؟

در پاسخ باید بگوییم شما می توانید خرید خود را از سایت آگهی تایم که یک وب سایت حرفه ای در این زمینه است انجام بدهید، پس اگر قصد خرید دارید همین الان دست به کار شوید و از این سایت خرید خود را انجام دهید.

سخن پایانی

در قسمت های قبلی تلاش کردیم، شما را بیش از پیش با ترموستات دیجیتال، انواع آن، نحوه عملکرد این ترموستات و این مسئله که چگونه می توان ترموستات دیجیتالی راخریداری کرد، آشنا کنیم، امید است مطالب فوق به اندازه کافی مفید واقع شوند و بتوانید از آن ها برای پیدا کردن بهترین نوع ترموستات استفاده کنید.

اما در پایان نیز لازم می دانیم یک بار دیگر به این مسئله اشاره کنیم که اگر قصد خرید ترموستات دیجیتال را دارید، از آگهی های صنعت آگهی تایم دیدن کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا